Tocmai mi-am dat seama ca a trecut ceva vreme de cand nu am mai purtat o pereche de jeansi la sedintele foto pentru blog. Da, banalii dar si atat de utilii jeansi.

Pe cand imi pregateam tinuta pentru sedinta foto, am inceput sa ma intreb care e de fapt istoria acestui articol vestimentar atat de popular. M-am documentat putin, asa ca voi impartasi cu voi ceea ce am aflat.

In anul 1853, Levi Strauss se muta in San Francisco, profilandu-se pe confectionarea de haine pentru mineri. Unul dintre clientii lui Levi Strauss era Jacob Davis, un croitor originar din Letonia. Un prim defect observat la pantalonii facuti de Levi a fost acela ca buzunarele nu erau rezistente si astfel Jacob Davis a venit cu ideea de a coase nituri de metal la colturile buzunarelor si la butoniere. Ingrijorati ca cineva le-ar putea fura geniala idee, cei doi au strans 68 de dolari si au platit taxa prin care au inregistrat aceasta idee inovatoare la Oficiul pentru Patent al Statelor Unite, la data de 20 mai 1883.

Anul 1886 a mai “accesorizat“ jeansii lui Strauss cu o mică etichetă de piele, pe care era desenată o pereche de pantaloni trasă de doi cai în directii diferite. Atat de puternici erau pantalonii lui Strauss, incat nici caii nu puteau sa-i rupa, după cum afirma fabricantul.

Dupa aproape 100 de ani de vanzari catre cowboy si agricultori, popularitatea Levi’s creste in anii 50′ in randul adolescentilor. Anii 50′ au insemnat pentru jeansi o afirmare a spiritului rebel, iar unele colegii au interzis purtarea lor. In anii 60′ – 70′, jeansii au fost luati sub cupola curentului hippie, devenind un simbol al decadentei vestului. Odata cu anii 80′ au inceput sa devina obiect de lux, fiecare designer aducand propria lui viziune.

Si dupa ce v-am povestit ce am aflat despre istoria jeansilor, as vrea sa vorbim despre tinuta aleasa azi. Port o pereche de skinny jeansi (similar AICI), pulover si stiletto cu toc kitten. Pentru a da o nota chic unei tinute simple, am ales un pardesiu alb Asos (mai multe modele AICI), de la cunoscutul magazin online Kurtmann. Daca iti doresti sa afli care e modelul de pardesiu/trench potrivit formei corpului tau, iti recomand sa revezi o postare de pe blog de acum cateva saptamani. O poti gasi AICI. Tinuta de astazi am accesorizat-o cu o palarie si o geanta (modele similare AICI) in nuante de vernil, potrivita pentru a da culoare unei zile posomorate de toamna.

Photo: Vlad Cindea

_CVV3980-Edit_CVV3929-Edit_CVV3972-Edit

